pátek 26. května 2017

Ruahines aneb jak jsem se znovu zamilovala do Zélandu



Byly prázdniny a tak bylo nutno vyjet někam dál. Volba byla jasná. Pohoří Ruahines. Michal je má prochozené skrz na skrz a tak mi dal tipa na dvoudenní trek zvaný Deadman's Track.
Cesta na jih byla zamlžená. 
Člověk vyjede za Hamilton a nestačí se divit, co je krásy kolem dokola.
Popár hodinách jsme zaparkovali po horama a vydali strmě vzhůru.
Po cestě na chatu jsme potkali klub turistů (průměrný věk 70 let) a dřevěný most.
Výhled od chaty.

Nejvíc cool záchodky. Aspoň zvenku teda. 
A na záchod na Rysech stejně nemají.


K večeru teptlota klesla k nule a tak se Reuben ujal zatopit v krbu. K dispozici tam měl dva ústřižky z novin, vlhkou kůru a mega polena. Lekce č.1 Vždycky měj v krosně noviny.
Po 20 minutách marného snažení jsem převzala vedení, natrhala jsem hromadu suché trávy, v rohu chaty jsem našla sekeru, polena jsem rozsekala na třísky a jala jsem se kiwákovi ukázat, jak se rozdělává oheň.
No a hovno. Prostě nic. Chvíli to vypadalo nadějně, ale rozhořet se to nechtělo. To už jsem trochu začala panikařit. Byla fakt kosa, neměla jsem čepku, rukavice ani šálu (lekce č.2 vždy měj v krosně čepku, rukavice a šálu) a ani 5 vrstev a sekání dřeva mě nezahřálo. A pak mě to napadlo!
Na horských chatách není eletřina a na minulém výšlapu jsem se přiučila, že je vždy dobré mít s sebou svíčky. Tak jsme je zapálili a dali po suchou trávu a třísky...a NIC!
To už jsem to vzdala a začala jsem se psychicky připravovat na nejhorší noc mého života. Asi ve chvíli, kdy jsem přemýšlěla jestli bude lepší vypít tu láhev vína, co jsme tam měli, pomalu a vydržet vzhůru co nejdýl, anebo vypít najednou a usnout co nejrychleji, to Reuben dokázal! Nevzdal to a s pomocí svíček rozdělal oheň.
Tak jsme si dali matrace před krb a pěkně se tam uvelebili s vínem. Nakonec jsem ani spacák nepotřebovala, jaké tam bylo vedro.
Ráno na nás vykoukly sopky Ruapehu a Ngauruhoe, tak jsem je zvěčnila do mého cestovního skicáku.
Se sluncem v zádech jsme se brodili vstříc zatravněným vrcholkům.
A z vrcholu už to šlo jen z kopce a to i s náma.
Zatáhlo se, začalo fučet a mě bylo smutno po mé šále. Tráva zakrývala bahno a hluboké kaluže a klouzalo to jak po banánové slupce. Spadla jsem asi tisíckrát, křuplo mi v kolenu a dva dny jsem si pak nemohla dřepnout.
Po pár hodinách jsme se dokouleli dolů a to je vždycky super pocit, když už víte, že ten den už nemusíte dál.
V nedaleké vesnici jsme měli ubytování na dvě noci a s výhledem na Ruapehu.
Totální ráj. Kopce všude dokola a nejbližší soused nejmíň kilometr daleko.
Vidíte ten kopec tam vzadu? Tam budu jednou bydlet.

7 komentářů:

  1. Ruahineeeees! Very nice. O tech novinách jsem ti mohl říct no, já je nosil fakt furt. Někteří místní "trampeři" nosí i deci benzínů v batohu, ale tak to už mi přijde jako cheating :-D Až zas bude čas, určitě zkuste zajet do Kawekas Mountains, který jsou super v tom, že tam jde dělat spousta loopů, ty chaty jsou navzájem propojený trekama. Dík za fotky jinak, vrátilo mě to do časů mládí. Jen si na ty fotky příště vem něco jiného, než kalkulačku

    OdpovědětVymazat
  2. No tos mi mohl rict. Benzin uz je moc, svicky to jisti. Fotak se mi tahat nechce a kalkulacka furt facha, tak na novou s lepsim fotakem si budes muset pockat. V sprnu valim na Ruapehu.

    OdpovědětVymazat
  3. já bych radil placačku špyrytusu ,jak ti je blbě pomuže,jak ti je zima zahřeje,a eště pomuže rozdělat oheň takže určitě lepší jak benzín bo teho si nelokneš Tata

    OdpovědětVymazat
  4. V loni jsme byli s manželem na dovolené na Novém Zélandu, kde jsme prošli všechna zajímavá místa. Letos jsme se pro změnu dohodli na tom, že využijeme pronájem obytných vozů a navštívíme co nejvíce států v Evropě během dvou měsíců. Naštěstí můžeme pracovat na dálku, a tak máme na naši cestu dva měsíce.

    OdpovědětVymazat
  5. S manželem se velice rádi vracíme na Nový Zéland a letos jsme si tuto dovolenou nemohli nechat ujít. Na dovolenou si šetříme postupně celý rok a nemalým dílem ušetříme peníze díky slevovým kupónům, které si hledám na internetových stránkách. Naučili jsme se nakupovat v akcích potraviny, oblečení, obuv, ale také elektroniku.

    OdpovědětVymazat
  6. Na Novém Zélandu jsme s přítelem byli před dvěma lety, ale letos si chceme sjet Berounku s partou kamarádů. Proto jsem si koupila nový voděodolný batoh, který mi bude dávat pocit jistoty a bezpečí, protože si mohu být jistá, že mé věci zůstanou suché i při sjíždění. Jeho odolný materiál a pevné zipy mě přesvědčily, že se do nich nedostane žádná voda. Už se těším až pojedeme na dovolenou a konečně si odpočineme od práce.

    OdpovědětVymazat
  7. S manželem jsme se rozhodli, že pojedeme letos na Nový Zéland. Líbí se nám tamní příroda, kterou si chceme pořádně prohlédnout. Sbalíme si stan a spací pytel, který je zateplený a vyrobený z kvalitního materiálu. Věřím, že nám poskytne pohodlí a teplo během chladných nocí ve stanu. Už se těším až vyjedeme na naší vysněnou dovolenou.

    OdpovědětVymazat